کانتینر و انواع آن

کانتینر و انواع آن

کانتینرها اتاقک فلزی جعبه مانند است که برای نگهداری کالا و جابه جایی کم خطر آنها استفاده می شود که کالاها و بسته های مختلف را به وسیله ی کانتینر و بدون هیچ صدمه ای جابه جا می کند. کانتینر و انواع آن در کاربری های مختلف کالا ارسال می شود. به عنوان مثال: حمل و نقل از طریق کشتی های باربری برای کالاهایی که وارد یا خارج کشور ارسال می شود و حتما باید صحت و سلامت کالا مورد تایید قرار گیرد و هیچ آسیبی به محصولات وارد نشود و یا در شرکت ها و کارخانه های بزرگ مناسب انبار کردن اجناس غیر ضروری و در عین حال مهم آن شرکت است، و یا در حمل و نقل جاده ای با توجه به عرض ۲۴۰ سانتی متری آن که ممنوعیت تردد ندارد می توان استفاده کرد.

وقتی به کلمه کانتینر بر میخوریم در نگاه اول فقط به این توجه می کنیم که کانتینر در زندگی روزمره ی ما جایی ندارد ولی با اعتماد کامل می گوییم در خیلی از فضاهایی که رفت و آمد داریم و یا در آنجا زندگی می کنیم وجود کانتینر حائز اهمیت است ولی به آن دقت نمی کنیم چون به صورت غیرمستقیم با آن در ارتباط هستیم. ما در اینجا در خصوص کانتینر و انواع آن صحبت خواهیم کرد.

کانتینر و انواع آن

کانتینر و انواع آن

کانتینر و انواع آن به لحاظ استفاده و حجم

کانتینر به عنوان مصارف شخصی هم استفاده می شود، به عنوان مثال: شخصی به مدت چندسال قصد مهاجرت از کشورش را دارد ولی به انباری برای انبار کردن اسباب و اثاثیه ی خود در سلامت کامل احتیاج دارد.، ما در این شرایط حتما کانتینر معمولی را پیشنهاد می کنیم زیرا علاوه بر استحکام، ایزوله بوده و حتی اگر در فضای آزاد نگهداری شود و وسایل ما از آسیب عوامل طبیعی مصون خواهند ماند.

کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد اروپا، کانتینرها را به عنوان یک وسیله ی مناسب برای حمل و نقل معرفی می کند. کانتینرها از استحکامات مناسب و قابل توجهی برخورارند و طوری طراحی شدند که به راحتی بتوان کالاها را از یک وسیله به وسیله ی دیگری جابه جا کرد زیرا در چهار گوشه آن جای قلاب های بسیار مستحکم پیش بینی شده است.

کانتینرها هم انواع مختلف و بسته به کالاهایی که جابه جا می کند، طراحی و ساخته میشود. مثلا کالاهایی که مواد غذایی و یا مواد فاسد شدنی هستند نیاز به سیستم خنک سازی دارند. بعضی از کالاها هم احتیاج به این دارند که در حین جابه جایی دمای داخل کانتینر ثابت بماند و تغییری نکند. اگر نیاز به کانتینری دارید که باید کالاهای مخصوص و خاصی را جابه جا کند، باید به شکل و ابعاد و جنس بدنه دقت کنید.
به دلیل استحکام بالای کانتینرها قابلیت روی هم چیده شدن را دارند، به این ترتیب در حمل و نقل دریایی و صرفه جویی در فضای انبار کاربرد بالایی دارند.

چند دسته از کانتینرها

در زیر کانتینر و انواع آن بر حسب استفاده کاربران دسته بندی شده است.

• کانتینری که برای مصرف های عمومی است مثلا انبار کردن اسباب های غیرضروری و در عین حال مهم
• کانتینری که نیازمند یخچال است
• کانتینری که باید عایق خوبی داشته باشد و به درخواست مشتری ساخته می شود.
• کانتینرهایی که برای حمل حبوبات و مواد شیمیایی و… هستند، ۲ دریچه در بالای کانتینر برای بارگیری و یک دریچه در پایین کانتینر برای تخلیه نیاز دارد.
• کانتینر مخزن دار
• کانتینرهای مخصوص حمل اتومبیل های وارداتی با حفاظ های داخلی در جهت جلوگیری از آسیب دیدگی خودرو
• متفرقه
در میان این کانتینرهایی که معرفی کردیم کانتینر متفرقه دارای درجه ی ویژه ای دارد. این کانتینرها از جنس آهن – آلومینیوم و پلاستیک فایبرگلاس فشرده ساخته شده.
اکثر کانتینرهایی که ما معرفی کردیم و عموم استفاد می کنند دارای مشخصاتی است که سازمان بین الملل استاندارد (ISO) از لحاظ اندازه، جنس بدنه، حالات فیزیکی، وزن خالص و ناخالصی، حداقل اندازه های داخلی، حداکثر و حداقل اندازه های درب و پنجره و… تایید می باشد.
اکثر کانتینرها در ۲ اندازه ی استاندارد کانتینر ۲۰ فوت و کانتینر ۴۰ فوت هستند.

 

شرکت دپوماشین تولید کننده انواع کانکس

شرکت دپوماشین با بیش از ۶۰ سال سابقه تولی در زمینه کانکس و کانتینر مفتخر به ارائه انواع کانکس و همکاری با طیف بسیار وسیعی از مشتریان اعم شخصی و سازمانی بوده است.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت کانکس ، خرید کانکس و یا فروش کانکس و نیز کانکس دست دوم با همکاران ما تماس بگیرید. کارشناسان ما همواره آماده پاسخگویی به شما هستند.

تلفن تماس دفتر: ۴۴۱۹۶۵۹۵-۰۲۱ (تماس در ساعات کاری و اداری)

تلفن همراه : ۰۹۳۹۷۰۷۰۸۹۲ (جهت تماس در ساعات غیر کاری و روز های تعطیل)

تلفن دفتر مازندران:۴۴۸۴۲۸۳۰-۰۱۱

 

مزایای نگهداری کالا در کانتینر

۱٫ کاهش خسارت هایی که امکان دارد اتفاق بیفتد مثل شکستگی، خراب شدن یا سرقت خرده های کالا به دلیل قفل نشدن در کانتینر
۲٫ هزینه های بسته بندی کاهش می یابد.
۳٫ حمل یکجا با کانتینر با توجه به ظرفیت آن و با توجه به اینکه مورد تایید بیمه می باشد هزینه ی انتقال کالا – می یابد
۴٫ محافظت کالاهای داخل کانتینر در برابر حوادث طبیعی مثل برف، باران و باد و…
۵٫ محافظت کالای داخل کانتینر در برابر سرقت در طول مسیر حمل
۶٫ کاهش قیمت در هزینه های بارگیری، تخلیه و انبار داری
پیشرفت بالای تکنولوژی باعث شد که ما تمام سعی و کوشش خود را به کارگیریم تا کالاهای شما را خرچه سالمتر و سریعتر به مقصد برسانیم. یکی از پیشرفتهای تکنولوژی در زمینهی حمل و نقل به وسیله ی کانتینر است.
اولین بار کانتینر در سال ۱۹۶۰ استفاده می شد ولی کانتینرهای استاندارد از سال ۱۹۶۵ به بعد وارد بازار حمل و نقل شده و مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از کانتینر باعث شده که هزینه های حمل و نقل و بسته بندی کاهش پیدا می کند و امنیت ارسال کالا افزایش یابد.
جنس کانتینرها معمولا از ورق های آهنی به ضخامت ۳ میلی متر در بدنه، سقف و کف ساخته می شود. تجهیزاتی که داخل کانتینر استفاده می شود براساس نیاز مشتری و مصرفی که دارند تعیین می شود.

در جابه جایی کالا از طریق کشتی، ۳ گروه که معرف انواع بارهای حمل با کشتی است، وجود دارد.

گروه اول: در این گروه، فرستنده و گیرنده بزرگ صنعت نفت، آهن و فلز، صنایع شیمیایی، کاغذ و چوب، خودرو های وارداتی و صادراتی، مواد غذایی و… هستند. بار این گروه باید به اندازه ی ظرفیت کشتی باشد و به صورت منظم و مستمر جابه جا شود. این گروه یا خود صاحب کشتی هستند و از کشتی خود برای حمل و نقل استفاده می کنند و یا یک اجاره نامه بلند مدت از اداره ی کشتیرانی تهیه کردند.

گروه دوم: در این گروه، بار به صورت فله ای باید جابه جا شود. در گروه ۲ مانند گروه ۱ نیاز نیست منظم و مستمر جابه جایی صورت بگیرد. کالاهایی که در گروه ۲ جابه جا می شوند، مانند: غلات، کود زغال سنگ، الوار و یا دیگر کالاهای فله خشک یا مایع مانند نفت، سنگ معدن و… هستند.

گروه سوم: در این گروه، بارها خیلی کوچکتر از فضای انبارهای کشتی است پس هم می توانند به صورت منظم و غیر منظم جابه جا شوند.

در برخی از کانتینرها به دلیل استفاده از ارتفاع بالاتر امکان بارگیری و تخلیه بوسیله ی لیفتراک های مخصوص وجود دارد. این امر به بالا بردن سلامت کالا و تسریع بارگیری و تخلیه و کاهش هزینه های بارگیری و تخلیه می انجامد.